Polski rynek złota wciąż rośnie

0

W ubiegłym roku sprzedaż fizycznego złota w Polsce sięgnęła 3 ton. To dwukrotnie więcej niż w 2010 roku. Tegoroczny wzrost może być równie imponujący. Mennica Wrocławska szacuje, że łączna sprzedaż królewskiego kruszcu wzrośnie do 5,6 tony. Porównanie choćby z Niemcami pokazuje jak ogromny potencjał wzrostowy ma rynek złota nad Wisłą. 

moniaki2

Zdaniem analityków Mennicy Wrocławskiej, w Polsce dopiero tworzy się rynek złota inwestycyjnego, dlatego w najbliższych latach można spodziewać się gwałtownego wzrostu zapotrzebowania na ten kruszec.

Potencjał polskiego rynku można oceniać porównując go z wynikami z sąsiednich krajów, przede wszystkim z Niemiectłumaczy Mariusz Malec, Prezes Zarządu Mennicy Wrocławskiej.

Z danych World Gold Council wynika, że w ubiegłym roku popyt na złoto u naszych zachodnich sąsiadów wyniósł prawie 160 ton. Jak podkreślają analitycy Mennicy Wrocławskiej wystarczy, że Polacy ulokują tylko 1 procent swoich oszczędności w złocie a nasz rynek urośnie do 52 ton. By dogonić Niemcy, Polacy musieliby wydać na złote sztabki i monety 3 proc. swoich oszczędności.

Święta w apartamencie od 260 zł/doba (4 os.) - SPRAWDŹ

 

Amatorów inwestycji w złoto jest coraz więcej. Z szacunków Mennicy Wrocławskiej wynika, że w 2011 roku złotą monetę lub sztabkę kupiło w Polsce już 30-40 tys. osób.

Polacy chętniej lokują swoje oszczędności w ten szlachetny kruszec bo od lat obserwują, że jego cena rośnie niezależnie od sytuacji w gospodarce czy od tego, co dzieje się na giełdzie. W zeszłym roku, jego notowań nie pogorszyły nawet obawy o bankructwo Grecji, Hiszpanii czy Portugalii.

W ubiegłym roku cena złota przekroczyła poziom 1,9 tys. dol. za uncję, a historyczny rekord jego notowań padł we wrześniu 2011r. i wyniósł 1,921 tys. dol. za uncję. Nie oznacza to jednak, że ten kruszec nie może być wart znacznie więcejmówi Piotr Wojda, Wiceprezes Zarządu Mennicy Wrocławskiej.

Wyjaśnia, że wzrost popytu jest powiązany z coraz większą potrzebą dywersyfikacji oszczędności i inwestycji.

– Na razie nie pojawiają się sygnały świadczące o tym, że ten trend ma się odwrócić – dodaje Piotr Wojda.

Na fali zainteresowania złotem coraz więcej instytucji finansowych wprowadza je do swojej oferty dla klientów indywidualnych. Zdecydował się na to Alior Bank, który wraz z Mennicą Wrocławską, sprzedaje w swoich oddziałach złote sztabki. Mennica współpracuje także z bankami spółdzielczymi m.in. z Bankiem Spółdzielczym w Rymanowie.

– To dopiero początek naszej ekspansji. W 2012 r., chcemy pozyskiwać kolejnych partnerów, którzy wprowadzą do swojej sieci naszą ofertę. Poza tym, będziemy rozszerzać paletę produktów i w ten sposób zwiększać swoje udziały w rynku – mówi Mariusz Malec, Prezes Zarządu Mennicy Wrocławskiej.

Spółka zakłada, że w ten sposób poprawi swoje wyniki sprzedażowe z 0,5 tony w 2011 roku do 2 ton na koniec 2012 roku.

[sam id=”3″ codes=”true”]

Pobierz bezpłatny poradnik
Przekaż dalej

O autorze

Misja serwisu rynekzlota24.pl to rzetelne informowanie o inwestycjach alternatywnych i rynku metali szlachetnych. Naszym czytelnikom serwujemy mix najnowszych informacji rynkowych, ciekawostek, poradników i analiz. Prace redakcyjne opieramy o najbardziej aktualne informacje. Z nami łatwiej rozpoczniesz przygodę w świecie złotych inwestycji.

Odpowiedz

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.